Eveo van de blablabla

Tänkte att det var dags och presentera mitt nya hjärta Eveo eller Eveo van de och sen är det ett namn till där på 15 bokstäver, kan inte uttal det så brukar bli Eveo van de blablabla när jag ska säga hela hans namn. Men brukar räcka och säga Eveo. Han kom i alla fall till mig för 2-3 veckor sen nu. Och han är min egen, jag har köpt honom för egen pengar. Eveo är en 7 årig valack, som jag hittade av en renslump. Han ser nästan ut som Rotacha, som fan för övrigt funkade väldigt bra tillsammans med när de stod tillsammans innan hon flyttade.
Han är väldigt trevlig i både stallet och när man rider honom.
Kommer att börja skriva dagliga inlägg om honom snart, ska börja min satsning på honom och kommer skriva om den här, förhoppningsvis.
Målet är att han ska kunna gå större hoppklassen, sen får vi se om det blir så eller inte men ska ta det lite lungt med han nu i början.


Eveo, jag och Rotacha innan Rotacha åkte ifrån oss

Vi har i alla fall vart ute och konditions tränat idag på morgonen i skogen tillsammans med ett ekipars till ifrån stallet. Sjukt bra, träning var det. Hästarna har samma tempo vilken gör att det är lätt och rida tillsammans. Så det belv mycket trav och galopp på skogsvägarna och på lite hårdare underlag efter som de jämt går på mjukt underlag i ridhuset. Tanken är att vi ska försöka komma ut varje söndag och konditions träna. Så hoppas verkligen på att det blir så nu.



Kommentarer
Postat av: Elin Toreborg-Foto

Hej! Nu har jag satt igång med dagens blogg igen, kom gärna in och anmäl dig :D

2011-04-03 @ 16:09:18
URL: http://elintoreborg.blogg.se/
Postat av: Elin Toreborg-Foto

Hej! Nu är dagens blogg utsedd, gå in och kolla om det blev du! Annars kan du gärna försöka igen :D

2011-04-03 @ 23:11:28
URL: http://elintoreborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0