2009 års minnen och stunder


2009 året jag höll på att förlora nästan allt på. Men jag fick till sist behålla livet helt..
Bilder och minnen ifrån 2009, det värsta året i mitt liv, men det fanns en del fina minnen med mitt ibland det hemska som jag levde i, men 2009 kommer jag minnas som det hemska året.


Jag började träna för Helen varannan vecka för det mesta på Cadillac men även på Cherry och Spocky.


Jag fyllde 16 år och det firades både med familj, släkt och vänner. Och tillsammans med Rickard!

1. 2.
1.Sportlov och jag fick följa med Anna och hennes familj och åka pulka och vara ute i snön en eftermiddag.
Mycket mysigt!
2.Jag åkte tillsammans med syster och Kalle till faster och träffade två av mina kusiner och mitt lilla en och en halv månad gamla kusin barn. Vi gick på promenad i snön, åt, fikade och pratade.


Natt innebandy på Lillån tillsammans med Anna och träffad en massa trevligt folk!


Cherry en räddande ängel i många lägen. Hos dig fick jag glömma allt ont. Du tog bort smärtan och gråten.
Jag lyckades till och med få in dig i tansporten och åka på Helen träning en gång sen vill du inte mer men du gick jätte fint. Men sen gick allt åt helvete med oss. Jag saknar dig och du betyde mycket fasten du inte kan prata!
Min fina flicka, älskar dig.


Åka skriskor på en ispöl tillsammans med bror och mamma

1. 2.
1.Valborgs party hos Joel tillsammans med Såfi och hennes vänner, Nea och Astrid och en massa flera.
2.Partyn med "de vanliga" födelsedags fester som bjöd på mat, fika, många skratt och goda vänner.


Sista konserten på Karl-Johan. Mycket bra konsert och kunde sjunga alla låtar trotts att jag varit sjuk alla dagar fram till genreps dagarna.

1. 2. 3.  4.
1.Gustav konfirmerades. Släkt och vänner närvarade. Mycket trevligt. Fanny konfirmerades även detta år men en bit in på sommaren.
2.Anna fick äntligen en moppe. Och vi blev äntligen moppe flickorna.
3.Partypinglan Såfi och Berre tog studenten. Jag fick åka Cadillac och Jonte fick off sig och klättre lite halv upp på Såfis flak och ge henne en kyss.
4.Jag gjordes snygg av systera mi till avslutnings balen/avslutningsfest. Till och med jag själv kunde säga jag är snygg idag utan att ljuga. Lisa kom ner och tog fina kort. Sen hade jag en bra kväll med KJS folk. Efter den kvällen var den två dagar kvar till jag slutade, jag frös ihjäl upp på scenen där alla nior satt men jag fick mina betyg och bra sådan med och jag slutade på KJS, slutade nian och grundskolan. Men jag lämnade även då Malin, saknaden är stor.

1. 2.
1.Mot min vilja fick jag åka till Öland, men det blev nog till slut ett par bra dagar där för mig. Dessutom så var syster med familj med dit och även Astrid, Berre och Lotta kom och hälsade på oss en dag. Vi var på Böda en dagr hos systers kompisar oc solade, badade och lekte. Jag kom lagom hem till att fira Rickards 20 års dag!
2.Mora Trip 09, Rickard var med och familjen Eriksson. För det mesta var det bara blött och kallt men vi var i alla fall på drag race och Rickard och jag var ute en kväll och vi stannade i Rättvik på vägen hem och kollade bilar!


New Forest SM höll i Örebro spenderarde en dag där tillsammans med Tez och Irene.
Och fick se några ut av deras egen uppfödda hästar tävla. Irene och Tez är två personer som betytt väldigt mycket år 2009 de har alltid funnits där när jag behövt någon.

1. 2.
1.Måns Zelmerlöv och Jerry Willias i stadsparken tillsammans med mamma, pappa, Irene och Kjell även ett resturange besök efter blev det.
2. Ramsjön och bada med mamma, Gustav, Astrid, Berre och Lotta slutade sedan i Nora med att kolla affärer, äta glass och se Gustavs telefon falla ner i Nora sjön.


Familjen åkte bort och jag och Rickard fick huset för oss själva en helg och vi firade 1 år tillsammans. Den bästa och den sämst tiden i mitt liv. Han räddade mig ifrån det onda.

1. 2.
1.Kräftskiva med släkten efter det åkte jag och Rickard till Berre på avskedsparty. Och det var nog bästa party 2009.
2.Jag började på gymnasiet och träffade en massa nytt folk. Jag träffade Matilda som jag kom mycket nära och efter 3 veckor kändes det som vi känt varandra mycket längre än så. Klassen åkte på hajk i Sixtorp, trevligt!


Hösten 2009 försvann Rickard ur livet.


Jenniefer hittade mig och vi blev nära vänner. Hon fanns där när allt var jobbigt och jag behövde berätta något.
Vi fanns där för varandra. Älskar dig tjejen du betyder!


Astrid och jag kom varandra nära igen och umgicks minst en gång i veckan. Vi hade alltid funnit där men nu var vi nära jämt och ständigt!

1. 2.
1.Lisa fyllde 18 och det styrdes fest för henne i Varberga, så jag och Sara åkte dit och sedan vidare till Kvinnersta på bond fest. En kanon bra Såfi körde!
2.Anna fylldes 16 år och firades. God mat, träffa folk, leka i mörker och mys med min bög Adde!


Dubbel liv med Frida. Frida åkte till fjällen och till Mora och tog med sig mig. Vi levde dubbel liv jag levde ett liv med Frida långt borta ifrån allt ont och ett hemma i Örebro och Frida levde ett liv genom mig hemma i Örebro och i sitt eget långt borta. Många skratt till förde detta oss och vi kom varandra närmare!

1. 2. 
1. Stockholm en hel dag med mamma!
2. Fotografering med Anna. Anna fotade mest mig och jag lite på henne sedan stod jag för redigeringen.


Bästa lilla Kalle fyllde 3 år

1. 2.
1.Uddevalla en helg för att fira min halv bror som fyllt 40. Bild ifrån Harrys
2.Vi åkte en omväg hem för att kolla på havet. Havet är vilt och vackert.

1. 2.
1. Karl-Johans jul konset tillsammans med Johanna, Pelle och Ann. Vi gick även på julmarknad på slotten innan.
2. Ulrika fyllde 40 och ordnade fest- Mycket bra, mycket kul, många skratt och nya vänner!


Elsa kom hem från Brasilien, jag slutade skolan och fick jullov. Så sista helgen innan Elsa åkte spenderade vi ganska mycket tillsammans med middag hos mig och sedan festade vi med lite trevligt folk. Söndagen blev det fika med lite trevligt folk och säga hej då.


Jul 2009 = Canon Eos 500D

 
Nyår 2009 spenderades hemma tillsammans med Fanny, hennes föräldrar, syster med familj och så mamma, pappa och Gustav så klart! Mycket bra nyår!

Kommentarer
Postat av: Frida =)

Dubbelliv gooda dagar det (y)

2010-01-10 @ 17:09:24
URL: http://karlssonfrida.webblogg.se/
Postat av: astrid

du är brabrabra, pous, bra år.

2010-01-10 @ 21:39:37
URL: http://astridpaulsson.webblogg.se/
Postat av: Syster

Så här när man läser det nu så har du ett år med mycket att vara tacksam för du har fått många vänner en del nya och kommit närmare en del gamla. Allt du varit med om är en erfarenhet. Jag önskar du sluppit mycket av det, men det gör dig också starkare jag lovar. Så nästa gång det drar ihop sig till storm kommer du stå fast mycket stadigare och du kommer dessutom ha vänner att luta dig mot och hålla dig fast i och du kommer alltid ha mig. Puss och kram älskar dig!

2010-01-11 @ 21:00:44
URL: http://isofiasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0