Soff letande, film mys och en brand

Idag vaknade jag med ont i halsen och kände mig nästan sjuk men jag bestämde mig för att åka med mamma och pappa och kolla efter soffa igen. Så blev och göta mig iording och åka iväg. Johanna ringde även innan jag åkte så bestämde vi att vi skulle kolla film senare på eftermiddagen. Någon soffa hittade vi inte idag heller,
eller det fanns väldigt mycket men ingen som vi ville ha. Ska vi köpa en soffa så blir det nog den i Odensbacken vi såg igår. Sedan blev det käka lite på Edessa innan vi åkte till katterna och kollade värmen i huset och gav dem lite mat och så där.
Sedan hem en snabbis för min del och efter det iväg till Johanna och kolla film.

Hon satt och käka när jag kom så satt vi och pratade lite med Pelle och Ann sen begav vi oss ner i källaren och kolla på The Proposal med Sandra Bullock och Ryan Reynolds. Visst inte vem Ryan Reynolds var innan men han var en bra skådespelar. Filmen tycker jag var riktigt riktigt bra! Kommer säkert se den igen för så bra var den.
Johanna popade även popcorn till oss och jag hade en mysigt kisse miss i knät. När filmen var slut så gick vi upp och la pussel. Sen blev det ringa mamma och pappa och säga att det var fika.
Och då fick jag veta att det bra hemma hos några som bor här där vi bor och som vi känner lite granna, mamma jobbar tillsammans med hon som bor där också. Fy fan hela verkstaden stod i lågor och är nu är den nog nerbrunnen till botten bara aska kvar. Usch! Och det finns även hästar på gården som nu har rymmt fick jag just veta av mamma som prata med ägaren som undrat om vi sett dem. Stackar hästar och stackars alla som är inblandade i den här branden.

Imorgon är det skolan igen och sedan träning.
Men nu blir det Johan Falk även fast jag redan sett alla filmerna.


Kommentarer
Postat av: såfi

hade deras hästar rymt? hörde ja inget om... gick d bra me dom sen lr??

2010-01-13 @ 14:12:44
Postat av: Lina

Sv:

Ja hästarna rymde men det hittade dem i måndags 4 km hem ifrån så nu är de hemma igen.

2010-01-13 @ 14:47:14
URL: http://linaoforebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0