Uddevalla

I fredags eftermiddag åkte jag jue då till Uddevalla.
Vi gick ut på kvällen och käkade mat, maten var helt okej men kunde varit bättre med tanke på att det var dyrt. Sen blev det tillbaka till hotellet , kolla slutet på idol och cirkus möller. Och sitta lite vid dator och så.

Vi gick upp vid 9 på lördag morgon och fixade iordining oss för att gå ner och äta frukost och hotell frukost är typ det bästa som finns. Men nej inte på det här hotellet, frukosten var väl okej och det gick och äta. Hotellet var typ lite B men ska inte klaga för mycket det gick och sova där och det var inte äckligt.
Efter frukost blev det göra sig ännu mer iording och sen satt vi hos i bilen och åkte ut till Torp där vi spraning runt i affärer, shoppade och fikade ett par timmar. Kom hem med en del grejer. Fast det mesta var från Åhlens inne i Uddevalla. Efter vi gått i alla affärer på Torp satte vi oss i bilen och åkte tillbaka till Uddevalla och kollade var våran halv bror bodde och sen tillbaka till hotellet och ut på stan. Hotellet låg i alla fall mitt i Uddevalla, centralt och bra. Sen gick vi runt där och kollade affärer och shoppade. Sen blev det till Harrys, där vi käkade mat. Det var hut mysigt som helst där. Och maten var god.

Sen gick vi tillbaka till hotellet och spelade kort och bytte om och sen hämtade en taxi upp oss och körde oss till våran halv bror som fylldes 40 och skulle ha lite fest för familjen. Så det var vi, syrran med familj, min halv brors mamma och hennes sambo, min halv brors ex pappa och så min halv bror och hans son.
Vi fick veg. paj och så satt vi och pratade och kollade hans lägenhet och Gustav och Mio (min brorson) spelade tv-spel. Det var trevligare än jag trodde men kvällen var bra. Vi åkte taxi tillbaka till hotellet någon gång efter 11 kanske halv 12.
Somnade nästan på än gång när vi kommit tillbaka till hotellet.

Idag gick vi upp käkade den okej goda frukosten, packade och gjorde oss iordning och sen satt vi oss i bilen. Efter som mammsen ville se havet åkte vi en annan väg hem över Orust och Tjörn. Synd bara att det regnade. Men havet är vildt och vackert. I Lidköping stannade vi och käkade mat. Annras har vi suttit i bilen hela tiden förutom att jag och mamma var ut och kollade på havet på Orust. Gustav och jag kollade på en film ett par timmar ut av bil resan. Bra film, hade inte sett hela men en del efter som jag gjorde något annat när mamma, pappa och Gustav kollade på den filmen förra året på Öland. Haha oviktig information egrentligen. Gillar i alla fall filmen, så kolla på Underclassmen om ni vill se en bra film.
Efter att vi passerat Laxå så somnade jag och vaknade sen när vi åkte av motorvägen vid Marieberg för att handla.
Och nu är jag trött och håller lite halvt på med att packa upp.

Laddar upp lite bilder senare, nu ska här packas upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0