När du inte längre ser

Jag vill egentligen bara skrika, jag vill bara gråta, lägga mig ner och inte gå upp, ge upp.
Istället gömmer jag det allt i hoppa någonstans inom mig, går upp som vanligt, är glad och mår bra men någonstans inom mig är det inte bra det är inte helt. Det är ett kniv högg i hjärtat.
Allt finns ju fortfarnade kvar där någonstans, ingenting är borta, inget är uppklarat utan allt sammans finns där inom mig. Jag är en vanlig tjej på utsidan som är glad och mår bra men på insidan händer något annat, där är jag inte den samma. Jag trodde allt hade förändrats men inte det finns kvar där tillsammans med nya saker.
Jag kan inte rädda mig själv ur det, jag är stark men inte stark nog att klara mig ur detta.
Du hjälpte mig sist, jag levde för dig och nu står jag ensam, jag står på egna ben, jag står upp men jag faller snart. Och det finns inget jag kan göra åt saken.
Slå mig hårt, så jag känner smärtan mer uatn på, så jag kan gråta.
Jag kan inte alltis låsas att det är bra, när jag vet att det inte är bra. Jag kan inte alltid blunda.

Im falling down, try catch me now if you can. Try to see me.
Will you have what's left of me? Will you catch me?
And do you know what's left of me?
There's not left of me just a piece of a body how is lost.


Jag skriver inte för att någon ska tycka synd om mig, jag skriver för jag behöver skriva för mig själv. Så bryr du dig inte läs det inte, säg inte då. Bara glöm att du ens läst det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÖÖÖREEEEEEEEEEEEEEBRO! Du lever gott här uppe i Mora! ring mig för faen, jag mår eller vi mår inte bra om det bara är bra här... Sammla kraft Lina, du klarar det här! =/

2009-11-11 @ 21:33:57
Postat av: Syster

Det kommer dagar när allt känns grått, sen blir det bättre ett tag, sen kommer det dagar igen... Jag kan inte lova att allting ordnar sig och att allt blir bättre, men hoppet finns om att det blir det och för varje gång det blir det blir rädslan för det gråa mindre för vetskapen om att det alltid blir ljusare sen är det som räddar oss, som för oss upp till ytan igen.



Börja med att tänka ut en sak varje kväll som varit extra meningsfull och betytt något det kan vara en fågel som flög förbi ditt fönster eller en vän som sa något som fick dig att le. Gör det varje kväll så ska du se att det hjälper dig att se att det finns mycket i livet som ger oss mening.



Kram och puss (typ världens längsta kommentar)

2009-11-12 @ 17:48:34
URL: http://isofiasvarld.blogg.se/
Postat av: astrid

i'll catch you. i'll follow you every step if that's what you need.

livet har upp och nergångar. det gäller att klara sig ur det, samla tankarna, koncentrera dom på det som är bra. du vet att du klarar det. jag vet att du klarar det.

we've all been sorry, we've all been hurt but how we survive is what makes us who we are.

2009-11-12 @ 18:01:03
URL: http://astridpaulsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0