Like a dream why can't just my dream be like I want it to

Tänk om allt bara för en gång skulle kunde få bli som min drömmar min fantasi vill, som jag vill.
Fan jag vill inte. Jag vet vad som väntar mig här näst och det är inte som jag själv vill alls.
Livet tar sin egen väg och jag måste följa med även om jag inte vill.
Hade allt bara blivit bra förra gången hade allt varit bra nu.
Ta tillbaka tiden låt mig ändra på mina misstag, låt mig bli lycklig.
Låt mig hitta lycka, låt mig hitta mig själv.
Men ingenting är så lätt som en dröm som en fantasi.
I min dröm finns den finaste av alla med utan att det finns problem,
förlåt för allt du fick se och upp leva.
I min dröm är allt bra, där finns ingen smärta längre.
Men jag lever inte i min dröm utan i smärtan.


Som i en dröm blev kroppen lätt och jag svävade mot skyn, 
jag fick vingar.
Stora berg blev gula av guld och inunder glänste havet som ett silverfat
och träden blev blommor och fåglar blev till bin.
Och månen lyste grann och fin som i en dröm min fantasi.



Kommentarer
Postat av: astrid

du+jag+idag=bra!

2009-11-24 @ 15:53:12
URL: http://astridpaulsson.webblogg.se/
Postat av: Syster

var kommer dikten ifrån väldigt fin är den... må så bra, ses på sön? Kalleponken 3 år kan du fatta?



Kram big sis

2009-11-25 @ 23:49:53
URL: http://isofiasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0