Mora trip 09

Då var Mora trip 09 över och den var inte alls bra. Vi åkte hemm från lite innan halv 9 i onsdags morse och var uppe i Mora på campingen nån gång mellan halv 12 och 12 så checkade vi in och lagade mat, sen kom även Måns och Fanny och co, sen reste jag, pappa, älskling och mamma förtältet till husvagnanen och sen blev det fika med alla andra. Och efter som det va fint väder gick vi ner till stranden, svinit kallt i vattnet så jag blev badkruka medans älskling, Gustav, Fanny och Måns bada. Sen tröttna jag på att ligga på stranden för det blåste och var kallt så jag drog upp på stan och kollade runt lite och prata med Anna i telefon. Sen gick jag hemmåt när jag utträttat mitt ärende på stan. Och då hade min bror tappat bort min älskling som var och letade efter mig, söt som han är. Sen ville han gå en sväng på stan så byte jag skor så gick vi upp på stan en sväng. Så grillade vi på kvällen.

Torsdag åkte vi till Orsa björn park som egentligen borde hetta Grönklint björn park efter som den ligger i grönklint.
Så för drev vi några timmar där och kollade på, vargar, björnar, sebiriska tigrar, isbjörnar och lo-djur. Och efter som jag litat på min mor så fick jag gå och frysa som fan. Hon sa nämligen att det var korbyxväder ute att det inte var så kallt så jag tog på mig mina kortkorta jeans shorts vilket jag ångrade senare för det var kallt som bara den. 
Så på kvällen gick vi ut och käkade pizza på vasagatan 32, den rekomenderas om någon nån gång skulle befinna sig i Mora.

   

1. Björnungarna som leker i en gran
2. Brunbjörnarn som får mat som beståd av mackor, apelsiner och torfoder
3. Sebirisk tiger
4. Isbjörn

Fredag gick jag och älskling på stan och kollade på båt race och sen även drag raceing. Och efter som jag egentligen inte ville betala 60 kroner för att kolla på drag raceingen så betalade min snälla pojkvän inträddet efter som han ville att jag skulle följa med honom in. Så satt vi där och så regna det så det var inte så många som ville ta ut sina bilar och köra. Sen på kvällen kom Kjell upp till oss och då grillade vi. Sen spelade vi ungdomar kort, jag var bästa för jag var president hela tiden förutom en gång då jag var vice president. Sen kom älskling på att han ville dansa med mig på dansbana där det var några gubbar och spelade. Det blev ingen dans när vi väl kom dit. Vi satt istället och pratade med några som satt där och drack öl sen gick vi till dragraceingen där ett band spelade och så satt vi i öl tältet och älskling drack öl och pratade med massa folk. Fast det bästa var nog nästan i alla fall snubben med blått paraply som tyckte jag var söt och inte tyckte det var bra att jag satt ensam (medans älskling köpte öl) och därför var tvungen och ge mig två pussar på kinden, haha. Jag och älskling gick i alla fall hem i regnet vid halv 2 och var hemma vid kvart i 2.

Lördag ös regn blött över allt, till och med i förtältet. Vi åker hem! Japp det gjorde vi en dag tidigare än vad vi skulle. Så vi packade alla grejer och satte oss i bilarna och åkte hem. Eller jag, älskling, mamma och Kjell åkte i Kjells bil och åkte över Rättvik hem och fikade på ett Cafe och kollade på raggarbilar. Såg en del fina bilar måste jag säga inte lika många som förra året men en del.
Efter att vi gått och kollat på "markanden" ett par tält där man kunde köpa grejer, där jag införskaffade ett pussel med Marilyn Monroe på och älskling en leksaks bil och två glas, satte vi oss i Kjells bil och åkte hemmåt med hjälp av gps:en som räknade ute den snabbaste vägen hem. Kjell har i alla fall väldigt sköna sätten i sin bil, det är som att sitta i en fåtölj.

Dagarna i Mora sammanfattas med regn alla dagar utom den första. Inte alls som vi tänkt. Inte alls som jag tänkt.

Lördag kväll spenderade jag hemma hos grannen, först med en promenad och prata ut med Tez och sen sitta i deras kök och lyssna och prata hästar med grannarna och deras kompisar från skåne, sen hem och äta och sen tillbaka till grannen och käka kladdkaka och mer prat.
Jag har underbar grannar som ställer upp för mig. ♥

/ Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0