Jordgubbar är gott

Idag har jag och mamma varit i Mellösa och plockat 15 kg jordgubbar, vi brukar plocka runt 15-16 kg varje sommar men i år trodde inte mamma vi skulle plocka så mycket men när vi vägde in vara det ungefär 15 kg. Dessutom var det väldigt lätt plockat vi plockade nämligen dessa 15 kg på ungefär en timma och det brukar ta längre tid att plocka men idag gick det fort. Mammas jobbarkompis Anne och hennes dotter Caroline även känd som Carro kom även dit med sina hundar+deras kompis hund som de är lite extra föräldra åt. Så efter vi plockat klart alla jordgubbar fikade vi på det lilla fiket som finns där man plockar jordgubbar väldigt mysigt att sitta ute i en trädgård och prata och fika. Sen åkte mamma och jag hemmåt och då börja det ösregna som bara den. Men det slutade lagom till vi kom hem igen.

Nu ikväll har vi varit hos grannen och grillat och käkat jordgubbar väldigt mysigt och trevligt på alla viss och sitta där på deras altan och prata. 
Och så fick jag veta att newforest SM som i år hålls här i Örebro på Karslund kommer äga rum samtidigt som jag befinner mig i Mora på semester och solar, badar, umgås med folk och kollar på massa fina gamla bilar i Rättvik. Och det var väldigt synd tyckte både jag och min granne. Hon ska jobba där så jag kunde fått åkt med henne dit och dessutom kommer 4 av hennes egen uppfödda hästar dit och tävlar och det hade varit så himla kul och se dom särsilt Jeriko. Han är en ponny jag nog alltid kommer att minnas lite smått. Han fanns på stuteri sörängen när jag var liten och han gick i hagen brevid huset som mormor bodde i som jag bor i nu. Jag minns att jag hade ögon för den hästen och skulle gärna vilja se honom igen.
Han har iaf lyckades bra i livet han tävlar nationell dressyr nu. Så jag säger lycka till Jeriko och din ägare på newforest SM om några veckor.

Imorgon blir det först hund vakt sen konfirmartion.
Och nu väntar sängen.
Natti natti <3
/ Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0